Klinik Psikolog
İçeriğe Atla Menüye Atla

 

Avrupa Dijital Reklam Yatırımları 2018’de 55 Milyar Euro’yu Aştı 17 October 2019

Geçtiğimiz hafta Varşova’da gerçekleşen Interact Konferansı’nda açıklanan AdEx Benchmark Raporu’na göre; Avrupa Dijital Reklam Yatırımları Video, Mobil ve Sosyal medya yatırımlarının büyük artışının etkisiyle geçen yıla göre %13,9 büyüyerek 55,1 milyar €’ya ulaştı. Bu aynı zamanda 2011’den bu yana görülen en hızlı büyüme olma özelliğini de taşıyor. Böylece Avrupa Dijital Reklam Pazarı 2012’ye oranla yaklaşık 2 katından fazla büyümüş oldu.

28 ülkeyi kapsayan AdEx Benchmark Raporu, 2018 yılında 21 ülkenin iki haneli büyüme kaydettiğini ortaya koydu.

Raporda yer alan 28 pazarın hepsinde iki haneli büyüme gösteren Out-stream Video ve mobil reklam yatırımları 2018 rakamlarına da büyük ölçüde etki etti. Out-stream Video reklam yatırımları %44,7 büyürken, In-stream Video reklam yatırımları ise %19,7 oranında büyüdü. Toplamda, vvideo reklamları %30,9 artışla 7,6 milyar €’ya ulaşırken toplam Display reklam yatırımlarının %33’ünü oluşturdu.

Arama motoru reklamları %12,5 büyümeyle 25 milyar €’ya ulaşarak en büyük Dijital Reklam kategorisi olmaya devam etti.

Sosyal medya reklam yatırımları %33,7 artışla Display reklam yatırımlarının %49’unu oluşturdu.  Toplam Mobil reklam yatırımları %31,4 artışla 22,8 milyar €’ya ulaştı ve Avrupa Dijital reklam yatırımlarının %41’ini temsil eder hale geldi.

IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehand rakamlar hakkında şu yorumda bulundu: “Avrupa’da Mobil ve Video tarafından domine edilen, sağlıklı ve çift haneli rakamlarla büyümeye devam eden bir manzara görmek son derece umut verici. Dijital reklam endüstrisi, Avrupa Gayrisafi Yurtiçi Hasılası’na 55 milyar € katkıda bulunuyor ve hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlara değer katıyor. Dijital reklam yatırımları Avrupa’daki tüm medya reklam yatırımlarının %45’ini oluşturuyor. Pazarın gelişmesiyle birlikte yeni Avrupa veri koruma kuralları kullanıcıları kişisel verilerinin nasıl işlendiğiyle ilgili seçimler almalarına yönelik daha bilinçli hale getiriyor. Bu kişisel gizliliğin ön planda olduğu, tüketicileri koruyan reklam deneyimleri sunmak ve Avrupa’nın Dijital Ekonomisi’ni desteklemek açısından büyük önem taşıyor.”

IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması dijital reklam pazarını üç ana başlıkta inceliyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Bu formatlardaki büyüme, gelişen cihaz kullanımı ve tüketim alışkanlıklarındaki değişikliklerle de destekleniyor. 2018 yılında Display reklam yatırımları %17,5 büyümeyle tüm yatırımların %42,2’sini oluşturarak Arama Motoru reklam yatırımlarıyla aradaki farkı kapattı.

2018 yılında, en yüksek büyümeyi gösteren 5 ülke Doğu ve Orta Avrupa bölgesinden oldu:

  1. Ukrayna – %26,9
  2. Rusya – %24,9
  3. Belarus – %23,6
  4. Çek Cumhuriyeti – %20,9
  5. Sırbistan – %20,1

Dijital reklam yatırımları bakımından en büyük 10 ülke:

  1. İngiltere – 18,4 milyar €
  2. Almanya – 7,2 milyar €
  3. Fransa – 5,2 milyar €
  4. Rusya– 4,1 milyar €
  5. İtalya – 2,9 milyar €
  6. Hollanda – 2,2 milyar €
  7. İspanya – 2,2 milyar €
  8. İsveç – 2,1 milyar €
  9. İsviçre – 2,0 milyar €
  10. Norveç – 1,1 milyar €