İçeriğe Atla Menüye Atla

 

Coronavirüs Salgınının Dijital İçerik Tüketimine Etkisi 21 Nisan 2020

Coronavirüs Salgınının Dijital İçerik Tüketimine Etkisi

Türkiye’de COVID-19’un ilk vakasının çıkmasının ardından dijital içerik tüketim alışkanlıklarında da değişimler olduğu gözlemlendi.

IAB TR Internet Ölçümleme Araştırması verilerine göre:

*Toplam internet kullanıcı sayısı 16-22 Mart haftasında 2-8 Mart haftasına göre %3 arttı.

*Haber içeriklerine duyulan ilgi 16-22 Mart haftasında 2-8 Mart haftasına göre %17 artış gösterdi.

* eba.gov.tr üzerinden uzaktan eğitim sürecinin başlamasıyla birlikte, eğitim kategorisinin toplam erişimi de arttı.

* Sağlık içerikli siteleri ziyaret eden ya da haber içerikli sitelerde sağlık içeriklerini tüketen kullanıcıların sayısı 16-22 Mart haftasında Mart ayının ilk haftasına göre %28 artış gösterdi.

*Sosyal izolasyon sürecine uyan kişilerle birlikte Kültür-Eğlence içerikleri içerisinde özellikle film/dizi içerikli sitelere olan ilgi arttı.

* 16-22 Mart haftasında teknoloji içerikli siteleri ziyaret eden kullanıcı sayısı 2-8 Mart haftasına kıyasla %16 artış gösterdi.